Promotie
Veel organisaties en individuen zitten met dezelfde vraag: “Hoe zorg ik ervoor dat ik meer bekendheid krijg en dat er meer publiek op mijn activiteiten (voorstellingen, exposities, lessen, etc) afkomt?“. Doelen hierbij zijn ledenwerving en publiekswerving. Hieronder vind je informatie die je daarbij kan helpen.
Agenda’s
Plekken met agenda’s om zelf je activiteit aan te melden:
En daarnaast; maak gebruik van
- je eigen website en nieuwsbrief en
- de kanalen van je samenwerkingspartners om activiteiten onder de aandacht te brengen.
Persberichten
Het sturen van persberichten is een standaard manier om aandacht te vragen voor je activiteit.
Informatie m.b.t. het schrijven van persberichten:
- Het schrijven van persberichten
- Overzicht lokale media
- Verslag over zichtbaarheid en publieksbereik
- Het schrijven van een communicatieplan
Voor kranten is het publiceren van een persbericht (pas echt) interessant als je een voor hen op maat gemaakt artikel aanlevert; daarmee geef je hen unieke contect, en vergroot je de kans op publicatie.
Lokale/regionale media:
Via onderstaande mediaplatforms kan je aandacht vragen voor je activiteit:
- Twente FM
Radioplatform. - TC Tubantia
Verschijnt dagelijks. - SeniorenOverijssel
Verschijnt twee keer per jaar met oplage van 65.000 gratis stuks. Informeert 50-plussers over gezondheid, werk, zorg, welzijn, financiën, politiek, mobiliteit en wonen in Overijssel.
Persberichten, nieuwsartikelen of een leuk achtergrondartikel: indienen via senioren@geenbladvoordemond.nl. - RTV Oost
Online platform.
Deadline weekbladen
De meeste weekbladen komen op dinsdag uit. Uiterlijke deadline voor nieuws is donderdag of vrijdagochtend. Hou hier rekening mee bij het inzenden van een persbericht, of het online plaatsen van een bericht. Bedenk goed welke media je wil benaderen en waarom juist deze. En… maak vooral gebruik van eigen contacten die je al hebt!